May 11, 2006

balik kampung

am looking forward for this coming weekend. why? because i am going to balik kampung! YAY! can't wait to enjoy the roti canai, frothed teh tarik and endless menus of breakfast, too many to name in fact. tee hee!

on top of that, got an engagement ceremony to attend to tomorrow afternoon, just after solat jumaat. am bringing 2 moist choc cakes , cos according to the sales assistant, only this type of cake is suitable for 2-3 hour drive journey. one for the ceremony, another one for mak :) while i'm at it selamat hari ibu, mak !!

hopefully the journey will be a smooth one. i expect to see a lot of cars streching along the highway though cos of the long weekend.

to all mothers of blogging world, happy mother's day! and to the rest, have a blast weekend !
credit: secret recipe's site for the cake
..balik kampung yay yay yay balik kampung...

10 comments:

Hot Mama said...

Ala HM memang takleh tgk makanan laa.. Hmm mana nak cari kek nie.. ALthough i m not a choco lover, tapi the pic tuu memang buat air liur meleleh.. nak g carilaa nanti! Hahah! Memang iman ku nie tak kuat!

rafiqaheliza said...

Psstt..ada lagi tak moist cake tu? Terliuq tgk! Happy Mother's Day to u too!

mommy@lif said...

hot mama, you ni, nengok semua pon you teringin.. haha did i tell you alif has prob with his saliva? until now asyik dok leleh je! hehe padahal i makan semua yang i nak tau.. org tua² ni ade byk petua yang kadang² merimaskan ye tak? nway cake choc moist tuh ade kat secret recipe.. toksah teringin dah.. pegi cari now! :P

rafiqaheliza (eh i panggil you short form ape ek? pjg la nama you)
dah habis kena baham ngan cucu² my mak! sweet nya ur son panggil you i-bu on mother's day..sweet giller!

rafiqaheliza said...

alif's mommy: Alif's mommy pun panjang jugak-:) Just call me rafiqah. Nak kena pi carik kek ni kat secret recipe ni..

rina said...

gambar moist choc cake itu sungguh ler mengancam skali... sib baik kt bawah ofis ni ada secret recipe... kalau tak mau mengidam gak ni.

mommy@lif said...

rafiqah, hehehe ye tak ye... panggil i rad pon takpe kalau malas nak type pjg²

rina, you pon pregnant jugak ke? bestnyaaa!

rina said...

blom ada rezeki nak tambah sorang lagi... tp tulah kalau dah ngidam ni ngalahkan org pregnant plak. hehehehe.

Hot Mama said...

Err.. the same day, that day i went to Secret Recipe to look for the cake.. Muahahahaha!!! Yummy!!
I kan dah kate iman tak kuat...

mommy@lif said...

rina, hehe i yg silap paham.. sbb you sebut ngidam (yg normally associated ngan org pregnant!)

hot mama, cayalah! you & ur cravings memang inseparable laa hahahaah

mommamia said...

lamanya org tu blk kg,bila nak update?