yesterday was a public holiday for selangor so alif had his extra slumber time. he slept like a baby, rolling almost on every inch of the queed bed (yes, he sleeps with us dunno when we'd get him sleep separately) and only woke up at 9.30 am!! i quickly bathed him and brought him down, thinking to prepare toasted bread with soy milk. but boy i was lucky, pah already made mihun soup!! thank you pah, you are the best :). see, alif (read:me) is spoilt rotten like that
after eating & playing time, i sent him off to nursery, as i wanted to pick up baju from my tailor. going to jalan TAR indeniably was the biggest challenge. i had to park quite a distant away, sempat jenguk kas tailor for alif & hubby's baju melayu. too bad the tone i was looking for was not in sight.
bought kurma safawi & maryami stock for the remaining ramadhan. quite pricey rm30/kg! tapi kurma² jenis ni memang sedap kan?
y'all dah bershopping raya ke? i just bought some raya cookies & snacks. yang lain² belum lagi.. uwaaaa budget raya cam tak cukup je :(
2015 to 2016
10 years ago


13 comments:
haiyya..sudah amik baju raya ka?.. ape color theme for this yr diah?..this yr aku & kamal x beli baju raya..since aku kena pakai baju pregnant..dia pun maleh la nak sedondon ngn aku. dok usha t-shirt rugby je dia. baju raya utk lya, dah siap lama dah..tetiap minggu pegi beli, naik kopak aku. kuih/cookies for raya, i spent almost rm 300 juga this yr. tu lah, sbb this yr tak dapat nak buat sendiri..kena la membeli aje.. oh, oh...baju kurung lya belum beli lagi.dis wk, harus kena carik nih.. aku di kg , insya allah ptg raya pertama..ko aje lah dtg umah aku ye..aku dah tak larat bawak perut ni.. :-)
hehe baju aku baju batik..so ade byk tone.. kaler dia agak pelik sebab tuh susah nak carik matching.. dah lah nak beli baju siap je utk aznel & alif..tatau la leh jumpa ke tak yg berkenan..
tuh la, aku beli kuih utk mak & MIL aku & rumah aku sekali.. huhuhu kopekkkk dah ni :P
ooo 1st raya ptg dah ade? elok la.. aku gi rumah ko je lah.. sian lak nak torture org preknen ni hahaha
baju raya?...hehehe...ada bawak sepasang nih kot2 nak g raya gathering kat embassy...but unfortunately that day saya ada kelas...huhuhu...baju raya anak2 dah beli awal2...sempat la tgk diorang posing.ise kata tak nak beli baju raya tahun ni...sebab saya tak de...hehehe....dunno how they celebrate raya without me...:(
isma san hait!! awwwww romantik pakcik awak ek.. mphh yelah guys normally tak kisah sgt kan pasal baju raya.. aznel tuh agak particular la sibuk ngan samping dia before nak gi masjid on morning raya tu.. hihihih saya rasa org perak memang suka melaram :P
alahaii sayu saya baca citer anak² tu.. takpelah..think positively ok?
signing of
reen -> ingat taaaakkk?
aku siang2 lg dh shopping sbb opis aku stone throw away dr masjid india heheh. kuih raya aku beli utk 3 umah gaks. umah aku + mak + mil. kopakssss! bulan seblas nih road tax n insurans keta mr bean aku tuh dh kaput jugak. rasanya aku ikut style ko kot.. partial renew jerk. xyah buat setaun laa.. abis duit aku jerk hehehehe
isma:
agaknya2 pg raya ise nangis ke ko yg nangis? sure dia sayu pg raya xder org cium tgn dia, anak2 dia ada dia jerk pg raya. tp xper.. raya sebulan. balik nnt qada' lah balik...
kita tak beli kueh raya dah. hu hu
supermom..tuh la tuh... kalau ade bonus ok la gaks.. nih semput aku dibuatnya.. wahh raya rumah baru ke???? siap beli stok kuih raya tu :P
lollies awak terer masak, boleh la bake raya cookies sendirik.. saya hopeless :(
blan ni adalah bulan yg paling terasa sekali ke'sengkekkan'nya... hehhe... insuran roadtax mati bulan ni...huwaaaa.... tak raya lah cam ni!
Selamat hari raya Alif, mommy Alif dan daddy Alif!
edyan7, awww saya baru hidupkan insurance & roadtax..masih 'terasa' lagik... tq for the well wishes :) same goes to you!
diah....ingat!!!!ingat sangat awak pakai kimono kan?ala2 Rin Hanekoma (spelling?) gitu...hehehe...
ana,aku ni dah konfom la nangis...tapi laki aku tu no comment!sekarang pun dia kata rasa x best nak g keje sebab pagi2 tak der orang salam tangan dia.. hehehe....
Hey! I'm a Mommy Aliff too! But my Aliff is spelled with a double 'f', as you can see. And my Aliff is considerably younger than yours, tak boleh lagi buang diaper sendiri dalam tong sampah.
Cheers! And Selamat Hari Raya!
hi. kita dok plan2 nk try cari2 kueh/cookies ari ni. mmg this week ramai nya ya allh org berpusu2 pegi shopping raya. yg kita heran tu, "yg tak berkenaan" tu pun sibuk le jgk nk shopping, tau le ada discount tp tak pyh la nk menyesakkan shopping complex tu, kasi la "kita yg berkenaan ni". smlm kita gi sUbang p@rade,isshh..sesak bangat! padahal selalu2 nya kalo weekend pun lalat pun tak nak singgah. cadangnye nk cari baju utk anak buah (my sis yg kat kltn kirim suruh tlg beli kat sini) tp alih2 kita "tershopping" baju anak taruna ku sendiri. hehe. mlm td dok belek2 baju raya si kecik, alamak!! dah terover le plak. campur2 yg present2 masa besday dia ari tu, dah dkt 10 pasang. issh3..ari ni ingat nk gi shah alam tapi mmg kena keluar awal2. kita ni anti-crowded sket, tak suka jamming. sm
isma.. hihi yelah tuh.. glamer 'jepun' kejap.. ntah pa per kena buli masa tuh. kalau suruh sekarang sorry laa. :P
tulis je.. hi there! tq for dropping by , i know who you are, in fact i knew aliff's existence, thanks to ur sis elisa. hihhi so aliff dah pandai ape? btw r u in malaysia now?
olab, tuh lah tuh.. memang packed macam sardin.. tuh tak masuk bab BO lagi tu... ewwww.. agreed with u, about 'yang tak berkenaan' . tapi perasan tak.. 80% of them confirm pompuan.. hehe kan kan?
Post a Comment