nak ami
semalam on, my back to PIL from my weekly yoga session, received few calls from hubby. i didn't pick up them cos i was driving but already 3 continuous calls, terpaksa jawab.. hubby was asking where was i, memang masa tu dah dekat nak sampai dah.. he shortly said balik cepat.
rupa² alif menangis non-stop!!! eeekkkk he never does that. MIL tried to pujuk & layan pon dia tak nak... asyik nak ami je.. when i reached home, he was in the car, rupa² dia marah sebab apparently i takde, MIL tried to prove i was not around. so they went down and he cried even more when my car was nowhere to be seen.
luckily i just read this in the afternoon so i know actually he loves me. but frankly i wasn't mad at all walaupon penat sebab i rasa what he did to cute sangat.. hihihi puaslah jugak i pujuk before persuaded him to eat his nasi impit& soup. hahaha and it worked- siap bertambah lagi.
air oya
alif turns 2 yrs and 5 months last monday. he gradually shows some developments and improves his speech a lot. yes, he can now order his own drink!! hhuhuhu albeit pelat la. but it's a great achievement to me cos he's rather berat mulut.
alif started consuming soy milks since in my womb. i guess that's why he shows a liking in soy-products be it milk or tau foo fah (must buy item from pasar malam by tuk). his formula milk is also soy-based. dunno how he will react to cow's milk formula when he's 3 y-o
i'm happy to say that he has a beautiful set of teeth (despite gosok gigi ala² gigi depan je) and i think its rich protein & calcium help to achieve that, and the fact that he stops using pacifier himself after 2- 4 months using it.
sekarang ni dia dah kuat minum so memang takde chance nak share air macam dulu. so we all selalu tanya dia sendiri apa yang dia nak kalau pegi mamak atau mana², tak sempat habis tanya dia nak minum air ape pon dia dah jawab 'air oya...' huhuhuh bertambah lah maju bisness si ye0's tu..
lagi satu alif memang tak suka air gas (carbonated drinks) cos we hardly buy any. so at the moment memang selamat lagi lah gigi alif... tee hee
yay to beautiful teeth :)
o-o bok
his all time fave cartoon at the moment. sampai sanggup tanak makan tu sebab asyik nak nengok out of the box (7 pm at channel 63) sebab astro kat TV atas. uik? mana boleh kan? so MIL suruh angkut food dia,boleh la dia ambik dinner sambil layan & nyanyi.
kalau dia starts nak buat perangai dia, i terus nyanyi.. lagu out of the box tu la.. most of the time trick tu menjadi la.. so dia akan ikut sekali nyanyi (certain words je la.. dia very picky with words)
now ni memang 63 tu je std channel astro. i personally love his development. he recognizes the cartoons and can distinguish it/them with their names. pokoyo, olie, dog (clifford).
can't wait till he's pelatless!
2015 to 2016
10 years ago


8 comments:
bagusnya alif x suka carbonated drinks. sekarang saya dh x kasi ise bawak balik kat umah sbb anak2 saya sukaaa...sangat air tu.kalau ada kejap2 si aiman datang mintak,"mama nk air 'jesh'(air gas)"...aiman dah byk mulut but still in his pelatness.his new trick now, kalau nak buat nakal awal2 lagi dh cakap.."mama jangan mayah(marah) aiman....."bila dia cakap cam tu ada la projek dia tu.....:)
tu lah..saya pon rasa alif still 'tak kenal' lagi air tu.. so takyah deal lagi. elok la tu, suruh ese minum kat office je (hahahah saya kalau teringin makan junk food pon belasah kat office je takut anak terikut bad eating habit saya!)
whattt? pandainyaaaaa aiman.. and dia boleh bina ayat panjang! impressive. huhhu alif paling kuat pon dua perkataan je.. nak tutu, nak butak *sigh
you go to yoga session? wow. carbonated drinks are bad. my children don't really like also. but even if they do, don't have much chance to drink coz we don't buy. yup, they still have all their teeth (so it must be the carbonated drinks mostly)
eh lebih kurang sebayalah anak kita. 2004 eh?
moshimoshi, just joined last month, resulted from my health resolutions entry, and enjoy it very much! agreed, gassy drinks are bad for everyone not only children. hihih and noticed ur doters' beautiful teeth too in ur blog
lollies, a'ah.. alif was born in sept 04. sama jackjack kah?
ala comelnya alif ckp 'nak ami',bdn penat hati panas pun boleh hilang bila dgr anak panggil kitakan?irina pun minum isomil soy-based milk,and dia pun tak suka carbonated drink,dia ckp 'air ubat' hihi sbb dulu i tipu ckp coke tu ubat so that dia taknak minum-mmg babies ni sumer gosok gigi dpn jer kan,sian kat gigi blakang tu,i wonder ada plak ke tak!hihi
hee hee alif sure boleh gang ngan aidiin. aidiin will turn 2 yrs 6 mths tomorrow. also a big fan of channel 63 ;)
alif tak tgk bob beeder?
mommamia, memang cairrrrrrr. sebab tu tak marah, hihih alif kan kaki bodek :p hahaha air ubat?? sabar je lah.. janji diorang tak minum mende2 tak elok kan?
fg, tuh lah tu.. tak silap aidiin pon sebaya ngan alif kan? memang tengah syok layan kartun. bob the builder so so je.. dia o-o bok freak. sekarang asyik nak bear (open season) cos we just bought the dvd. tsk tsk
Post a Comment