Feb 23, 2007

why i love 19th feb

apart from the long 5 days break (my company imposed a force leave on wednesday that's why we had one extra day)

happy 35th birthday to alang. moga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur & sentiasa dirahmati Allah Ta'ala..ameen :) if you ever read this, please laahh don't ever kutuk ekkk?! i know you love this :p


jalan-jalan: bukit tinggi
besides my closest bro birthday, alif and i went to bukit tinggi for the 1st time!

yes yes another jalan² to bring us closer to nature; where you can find french-themed buildings complements japanese garden; a place where fauna synchronizes with flora. hahahaha what a description!

anyway i so love the japanese garden and the koi ponds. lovely! and i adore the green-ness of the place. it's really green everywhere! i wonder where they imported the lumut from, they live prosperously they climb stems and stones.

we had a hard time taking pictures cos alif was so into them beautiful koi fishes he refused to look at the camera. we practically had to hold his face while posing.

oh by the way we had a fabulous picnic time, eating hot steam (and thus the rectangular flask) nasi lemak with mak's sambal bilis. hahah we're cheap that way.

another series of picchas.. hehehe jangan muntah dah lah you all asyik kena saji gambar je. can clik them to enlarge..so boleh lihat sendiri kehijauan tempat tu.. yg nampak grey tu sebab kabus tebal





and as you can see from the pictures, alif is so into animals, in fact they love him too. the rabbits literally came to him. oh btw we saw n@nu baharudin, she's beautiful lahh, really. we just came while they (5 of them) were leaving that place. tak sangka my husband tanya, husband dia ke mommy? hahahaha how should i know?

so how did you guys spend the long break? am sure everyone had fun either lazing around or going places, catching up with family, movies and friend kan? don't you just love festive season? and also lengang hiways this past 2 days **grin

last but not least selamat pengantin baru to 3ta & partner. glad we could be there on your special day ie 17th feb 2007. yaya, i met hil & intan farah but only when already nak balik.. so tak sempat sembang panjang **sigh

okay guys..have a good weekend :)

6 comments:

Anonymous said...

wah, jalan-jalan aje orang ni. i can't see the pics. don't know why.

as far as my limited knowledge of celebs in malaysia ni, n@nu not married kot. but she must be getting old *grin*

Anonymous said...

yelah diah ni, betul-betul menyahut seruan Tahun Melawat M'sia 2007!saya+ise cuma bawak anak2 g Zoo Negara.tu pun dah cukup seronok diorang tu..lagi g mana ek?oh ye g tengok QKQI hehehe...sajer tatau nak tgk citer apa.tp ok lah, nyesal tak bawak tisu..:)lepas tu siap bagi ceramah kat aliff moral of the story: kena sayang & baik2 ngan adik, tak boleh gaduh2:)
diah,tak nampak ler gambar tu...apsal ek?

mommamia said...

ye la awak,tak nmpak gambar,nak tengok aliff huhu,mommy dia pun i nak tgk jugak,don wori!hihi-i went to bkt tinggi masa zaman dating ng hubby dulu,masa tu baru open kot situ,i cant recall much of the place,tp japanese garden tu mmg cantik!and i ingat ada tmn byk rabbit jugak,how much is the entry charge now?

mommy@lif said...

moshi, i've edited the picchas. also dunno why gambar² tu hilang.

getting old? can't tell that cos i just saw her from far, tak sempat nengok like face to face gitu.. but very sophisticated look la gaya dia. i loike!


isma, hahahaha aznel tu kaki jalan sebenarnya saya je yang malas nak ikutkan sangat sebab nak handle alif tu yang tak larat tu. zoo negara? dengar diorg ade buat night walk dulu tatau la ade lagi ke tak.. saya teringin nak bawak alif ke petting zoo sunway tapi dah bertahun² masih belum sempat lagi. alif ngan aznel tu suka animals.. saya geli & takut sikit.. hahaha QKQI? sempat selit moral ek? :p best ke citer tu?

mommy@lif said...

mommamia.. makk aiii jauhnya berdating...! hehehehe all-in-one entrance fee rm16 for adult rm8 for kid. we all bagi rm50 tapi dia tak charge alif pon? tatau la start dr umur berapa baru charge. i pon suka japanese garden tu.. tenangnyaa rasa dok situ.. pastu bunyi air terjun..pastu nengok ikan berenang... nak pakai kimono tapi husband i malas nak tunggu Q yg panjang :(

ke sebab i yg underestimate tempat tu? yg i tau bukit tinggi tu colmar tropicale je.. tak dengar pulak orang cakap pasal jap garden tu.. tu sebab yg teruja tu hihihihi

p/s: i dah edit gambar dah

Anonymous said...

hallo..jln sakan makcik sorang nih...
anyway..nak bgtau u've been tagged.. check out @ my FP.