Apr 13, 2006

5 etok WORLD !

bebudok kelah 5 etok memang WORLD. nana selalu gok YM aku, saje tanye kabor. satu petang tu, dio kabo nok balik malaysia tigo minggu. plan presideng exco BWP nok jupe semua tok jalang, jadi aku pikir molek gok kalu dapak kumpul bebudak kelah aku jaa, for a start. lagi pong, doh 12 taung dok jupe.. hok jupe pong hok muke² tu gok. (ishkk huduh laa buat entry dalam bahasa ni..seghupo sie kecek kelate capor ganung)

so bile nana kabo dia turung KL, aku plan ngan ese. maka bermulalah episod calling mengcalling antara kami. walaupon disaat akhir tarikh terpaksa dipercepatkan, alhamdulillah.. ramai yang bagi sokongan.tapi yang paling frust bila en piang tak dapat join sekali. punyalah beriya mula² en piang kita nih, kabonya nak bertolak petang isnin tuh jugak ke PD.. tapi disebabkan isterinya bekerja, terpaksalah en piang mungkir janji :P heheh jgn marah ye piang! dan terima kasih yang tak terhingga kepada 2 org ahli 5 etok yang kawin sesama classmates ie ese & isma :) sebab sudi volunteer rumah. mintak maaf lah tak boleh tunggu sampai petang & tolong kemas apa yang patut...

oleh kerana map tidak dibekalkan, maka aku ngan along pon jumpa kat checkpoint alam@nda. heh heh sorry nana,terlupa sunggoh nok sms/call sebelum bertolak dari rumah.. punya lah lama tak jumpa along! you look the same.. cuma dah semakin tanned.. maklumlah orang tu baru balik dari diving training @ redang. along datang dengan tunang, azura yang sangat pemalu orangnya :) tak sangka along & pasangannya akan melangsungkan hari nikahnya bulan 8 nanti.. jangan lupa panjang²kan jemputan tu nanti ya?

tak lama lepas tu, host kita, saudara ese pon sampai bersama kereta charade espri detomaso.. kaler kuning lagi.. lebih kurang 15 minit dari alam@nda, maka sampailah kami ke rumah ese/isma. isma dah menunggu.. siap dengan air sirap, sausage & homemade pastry.. wahh, terharu dengan kerajinan tuan rumah.. tapi malangnya.. asyik sibuk melayan alif, aku terlupa nak amik gambar² makanan. kalau tak, bolehlah jadi bahan bukti bila isma mengceburkan diri dalam bidang masakan.. heh heh

45 minit lepas tu, nana & zaza sampai.. huhuhuhu, berseri muka nana datang dengan gf dia! (psst..nana, jangan tunggu lama².. duit dah banyak, ape tunggu lagi? :P) tak lama lepas tu, saberi & family sampai, diikuti oleh tok batin 5 etok, abul & kicap, tie dengan husband malik (selamat pengantin baru..nengok inai merah lagi kat jari!!) dengan adik tie.


L to R: nana & zaza, beghi's, isma & ese, abul & kicap, adik tie, malik & tie

oleh kerana along kena training kat butterworth pulak, dia terpaksa excuse awal. alamak, terlupa nak amik gambar ramai² masa nih.. yelah bukan senang nak jumpa.. lepas along & azura balik barulah terpikir nak amik gambar.. lepas amik gambar, aku & family pulak minta diri.. sebab nak visit member aku pulak.

aku berbesar hati dapat kumpul rakan classmate. plan nak jumpa nih dah banyak kali sangat tertangguh.. maklumlah masing² dah ada komitmen sendiri... haii.. bila lagi lah nak jumpa macam ni ye? yossie, dr ah, nik nor maybe lain kali korang boleh join sekali :)

6 comments:

mommamia said...

amboi merioh sakang mung ngan kawang2 masa skoloh,seronok dpt jumpa semulakan?mesti mcm cerita kluar,btw u org ganu ke?etok tu nama classs ke?

Hot Mama said...

pandai sungguh mommamia cakak tenganu.hehehe
ee bestnyer ada buat reunion, i wonder where are all my high school frens...?? hmm

mommy@lif said...

mommamia, memang merioh sakang.. budok jatang bukok ceghito jahak dulu², skodeng budok tino, 'fly' (acara lompat pagar sekolah). nasib baik lor ning buleh paka belake.. doh jadi bapok budok doh pong! memang seronok jumpa diorg :) hehe ayah asal dr setiu tapi banyak paham east coast nyer telo sbb sekolah kat ganung. nama kelas 5E tapi budak² ni terlebih kreatif tuh jadi etok tu..bunyi ganah skek :P

hot mama, kena ade org initiate baru boleh jalan.. eh you batch spm93 eh? sama nori anak PM tu?

Anonymous said...

huhuh...5 Etok memang world!sebab terlebih kreatif la 5 Exotic dah jadi 5 Etok!
looking forward for another re-U like this...BBQ kat tepi swimming pool la pulak!

mommy@lif said...

isma, berehhh! tapi masa la pulak.. bulan 6 bz nak kenduri abg saya, bulan 7 family day mak mah's.. mana nak squeeze? tapi kalau free ape salahnya

Anonymous said...

Kawan2,syoknye dapat tengok muka korang...Rindu je..dah lama sangat tak jumpe..sorry aritu tak dapat datang...