Apr 14, 2006

alif @ work

it doesn't take meg@kidz or kids sports & gym to please alif! he's such an easy to please baby yes?

an occasional trip to c@rrefour has never been the same since alif became more playful and active. while buying our fortnightly supply of isomil, vit@gen and disposable diapers (yesh yaya, am still using disposable. dunno when gonna go to buy those bumwe@r **sigh), alif will kill the time at the playground. very thoughful of them to provide such place kan?

you guys should see how happy alif was, he'd laugh and laugh like nobody's business. excited semacam!! padahal orang lain pon main jugak tapi mulut takle bising cam mulut dia nihh! nway, just look at his jovial faces. enjoy!!

9 comments:

mommamia said...

oh..yr alif is so adorable,mmg geram!sama la alif ng irina ni,skang kalau shopping groceries kat tesco mesti kena pergi kat playground then kena spare siling at least rm3 utk irina naik ride yg ada lagu2 tu..alif allergic ng lactose ke?irina lactose intolerate,sbb tu dia minum isomil,dulu slalu sakit n cirit birit lps tukr isomil dia ok dah

mommy@lif said...

mommamia, kalau nak tau, mula² main ngan i sekali naik playground tuh..sbb kat situ actually utk umur 3 yrs & above tapi sbb alif sibuk nak main jugak, terpaksa i join sekali :) hahaha sure orang kata, overnyaa mak budak tu. but bila dia dah familiarize the place, i dah tak payah naik dah.. monitor dia dr bawah je. oo i tau, ride yg kena isi duit tu? hahaha i malas nak encourage alif, so i letak je dia kat atas seat benda allah tu, then dia yang pusing² steering wheel, tekan buttons tapi takde bunyi!! :P mahal tu, per ride rm2!! alif ade problem constipation, sbb tu tukar isomil (before that tukar² susu jugak tapi x serasi ngan alif kot) & amik vitagen daily. alhamdulillah, prob tu dah takde tapi takut nak tukar susu pulak.. hubby kata tunggu sampai 2 thn baru tukar susu.

Hot Mama said...

He's so cute... Btw when did you stop breast feeding Alif?

Lama lagi turn i nak bawak baby main-main kat playground..

Anonymous said...

amboi,happy nyer alif main kat playground...along n aiman kalau balik dr nursery ptg2 slalu suruh saya stop kat playground yg dekat ngan rumah tu..tapi nak kena slalu observe diorang,sebab suka sgt turun slide tu dgn kepala dulu!

Anonymous said...

rad..cutenya gambar2 alif! is it just me or has he grown since I last saw him?

Anonymous said...

eh, sejak bile alif minum isomil?...lya dah survive dah..tak yah minum isomil dah.. (heh..)start umur dia 1 th stgh dah tukar susu.. alhamdulillah..dah ok dah. anyway sukanya tengok gigi alif tu diah... mcm dah penuh jek. iskk bile la nak jumpa alif nih!!

mommy@lif said...

hot mama, i breastfed alif masa confinement je.. prob sbb dia preterm baby.. tak pandai latch on. hehe bawak la nice ngan nephew pegi playground for a start..

isma.. fave place dia sekarang tu! ha'ah saya ponnampak playground kat rumah awak tu.. untung la dekat je nak pegi..
hehe kepala dulu? alif blom sampai stage tu lagi :P

rey's mommy, yes he has grown much. height & teeth & chubbier. plus he's more ganas nowadays! literally ganas.. few times i saw him pushing & potong Q!

ibu lya, dah lama dah minum isomil eversince dia warded for bronchopneumonia dulu. just ikhtiar, sbb masa tu kahak dia byk sgt.. alhamdulilla...serasi.. poo poo pon dahtakde prob dah :) hehehe gigi dia memang dah byk! lya canner ek? jom la dtg rumah..boleh swim!

Anonymous said...

alif's mommy, swim?...tak yah la..just forget it. few times kami bwk lya p ayaq terjun on d way to MIL's house (ulu yam)..asyik menangis je bile letak dlm air. tp main air paip sampai pucat² reti plak. iskk kompom la rambut alif lagik pjg dari rambut lya. fringe alif pun lagik cun dr lya's. :), tp alif masih ade saliva prob ke?.. aiyark alif, camno nih!!dah hensem dan kacak (seriously, mmg comey anak hang diah!!)... aku admire tgk gigi dia yg rapat2.. lya dah le jarang...sejak potong rambut terketara lah kecapangan tinger dia... nway, sejak ibu dia "ehem-ehem" nih, she always act like a sister to other babies.. :sigh:!!.nampaknye the eraliest we can meet , perhaps on habib's kenduri..tu pun klu aku dijemput :P

mommy@lif said...

ibu lya, lahai.. pelik betul lya..suka main air paip je.. tapi budakkecik memang confirm suka air kan? a'ah ana, air liur alif tuh macam tu la..kalau ko nengok gambar..bibir dia asyik basah je! sbb tak reti control sgt.. esp kalau dia tgh concentrate, serious menitik cam air ujan! aku pon risau gak.. tapi aku check one website, dia kata tunggu sampai 2 thn.. so aku lepak lagi.. bg can kat alif. elelele dtg je lah rumah.. takyah tunggu sampai habib kawin..! bestnya tak lama lagi lya dah ade geng.. aku sian kat alif.. nampak dia lonely.. mula lah dia kacau kita sbb dia boring.