
whenever i cook his porridge, i'll make sure i put a lot of carrots/ baby carrots. likewise, if i were to spoon his nasi ayam, i'll cut the carrot into small pieces and put one chunk each time. if he did not see the orange color, he'd refuse opening his already-small mouth. that shows how much he loves carrot.
this love struck in the middle of nothing. suddenly he just grows a love for this full-of-beta-carotene vege. hope this love stays and grows stronger :)
2015 to 2016
10 years ago


14 comments:
ok pls remind me later to get recipe from you for baby food... heheeh
ala hot mama, i tak pandai & malas masak.. don't get the wrong idea :P nway, rice porridge tuh senang je.. and alif tak suka ayam so i guna ikan bilis (since dia fancy sgt ikan bilis)
eh smart la ur picture
play around with paint eh ?
my danial very fussy about food. i always have to come out with creative excuses to ask him to eat certain food hehe :D
LD, huhuhu *shy yep playing around with paint. wished i cud sketch well though :P
i think sbb alif pegi nursery kot so dia seronok makan ramai², danial dok rumah ngan maid? maybe you shud look for creative recipe at kraft's. eh elisa dah selamat... hehe u ok with your pregnancy? sure tak sabar² dah kan?
eh...macam ida lah...I love carrot so much...no matter what I cook, if carrot is around, memang jadik mangsa... even sambal sardin pun ida letak carrot tau... :P
aliff n aiman boleh makan carrot mentah2 jer...unlike their mom,tak suka makan sayur.... :P
rad..i kecik2 pun tak suka makan veggie lain except carrots. When I refused to eat anything, my mum would cook carrots in melted butter with a dash of black pepper. Yummy!! Sampai sekarang that's my comfort food. Dunno lah Rey nanti cam mana pulak.
ida, sedap ke letak carrot dalam sardin? hehehe lom pernah try lagi.. kentang pernah la
isma, sama la ngan saya, cuma sejak kenal aznel saya belajar makan coleslaw kfc, lepas tu yg lain naturally makan, tapi takla kemaruk kalau sayur takde
farah, tak sangka i ramai yg suka carrots..ingat alif sorg je :P hahahah sedapke masak carrot that way? cook carrots in melted butter with a dash of black pepper kena try la one fine dayq
opss farah, welcome to blogspot!! :)
bagus alif nak mkn chunk carrot,irina tak suka kalu food dia ada s'thing yg keras,nnti dia kluarkan blk,so i kena lenyek2kan carrot tu then mix dgn nasi/bubur dia..ikan bilis tu selalunya u blend ke bila bg alif mkn porridge?
Farris is a fuusy eater! susah betul. N he hate rice the most. kalu suap nasik dia luah balik. so i cook macaroni with sup. xkisahlaa sup ayam ke, sup daging ke, janji sup. barulaa makan byk.. omputih laa katakan(wpun kulit kelabu asap eheh)
mommamia, i pon terkejut sbb kecik2 i tak makan sayur.. ikan bolis tu normally i akan rendam dulu..bila agak2 tulang ikan bilis tuh boleh keluar, i separate them.. pastu siat² je ikan bilis tu (sebab dah lembut kena rendam kan?). masa alif kecik dulu je i blend bubur..
soy, anak aku tolak batu ngan kayu je.. he he yelah farris kan ade allergic..so kena jaga la makan dia.. huhuhu macaroni sup pon alif leh layannnn! anything soupy he likes
aku laks sokmo rendam ikan bilis smpi agak2 ilang garam.. pastu aku tos, then masuk dlm mocrowave. hasilnya.. sama mcm ikan bilis goreng cuma xder minyak jerk. healthier version... pastu blend n tabur dlm bubur nasik dia. bapak farris pun tumpang makan sama.. tuh dulu lah.. masa farris fancy nasik dulu. skrg dh xnk nasi.. boring dh kott
hehe soy, MIL aku yang rajin goreng ikan bilis (without oil).. pastu blend gak.. aku takyah buat dah la..sebab dia buat byk² & simpan dalam bekas, so bila aku balik wknd house aku, aku bawak la bekas tu sekali :P
Post a Comment