May 25, 2006

part time barber

yes, that's me! hahaha alif' fringes are making him look girlish so yesterday evening, i took off his pyjamas and started snipping his hair. it was quite fun, at first i was quite hesitant, takut terpotong ala temenggung jugah barieng's style ke terpotong telinga ke, hahah cos his hair is straight and he couldn't stand/ sit still. tapi sebab dah bersusah payah bukak baju & all, potong la jugak..

the outcome? quite OK, but kalau free petang ni, prolly i will repair mana yang patut.. hahaha nasib baik alif kecik lagi..blom pandai complaint! lagipon semalam dia dah taknak dok diam sebab gatal², cepat² i mandikan & shampoo & bedak dia.. baru la senyap.

last time (1st time alif potong rambut in whole life minus the potong jambul ceremony) i sent him to a beauty salon, next to my mak's restaurant.. kena charge rm3 je! hehe sebab jiran mak kot.. save budget gitu.. tapi potong sendiri laaagi save duit.

3 comments:

mommamia said...

hihi,i ketawa baca bab temenggung jugah tu!irina's 1st haircut pun turn-up jadik temenggung jugah!mcm abu bakar ellah pun ada haha!last mth i ptg lg fringe dia,just nice atas kening skit,tp skang dah pjg-i ptg masa dia tido,terer u potong rambut alif masa dia jaga,kiranya alif behave jugak la ye?

mommy@lif said...

haha abu bakar elah? tuh adik beradik jugah la tu... ha'ah mula² dia senyap pastu bila dah start potong rambut, dia jadi gatal², terus dia asyik nak berdiri je..pastu nak masuk rumah cepat².. i think until dia pandai komplen i nak potong je lah sendiri rambut dia.. bukan susah sgt pon. kan?

Hot Mama said...

Haa nanti kalau i nak jimat, will send my baby to you laa potong rambut dia.. haha
Nak kena charge jugak ker? Hehhe