i was planning to create a dedicated entry for eid ul fitri wishes but had to take an EL on that very friday due to unforeseen circumstances. nway while i'm at it, wishing all muslim readers a very salam eid ul fitri & maaf zahir batin
hope your ramadhan was good and raya celebration was even better. this time of raya, alif was already good at playing ye ye ye, aka firecrackers. assisted by his male cousins, they spent their time outside @ verandah, while the tekongs were none other than their uncles!! don't worry we only played the safe ones (self-claimed anyhow) but the children had their share of fun nonetheless. i'll let these pictures to speak for themselves.

while the kids & their dads were busy burning money outside, the women were all stranded in the kitchen. i seriously thought i was inspired by cooking goddesses that i decided to try baking a choc cake!! pelik tetapi benar :P hihih thanks to my SIL#4 the outcome was edible. terasa macam nak request electric oven la pulak cewahh btw sis elisa, i tried making the easy peasy no bake cheese cake but i didn't use the complete ingredients. and yes, i assumed while mixing the gelatin.. what else did i not follow? the whipping cream was halved (tak cukup bahan la, i went to nearby town jerantut to get those but they're very limited) :( so yeah, tak jadi sangat but will try to follow the recipe thoroughly next time.
sis elisa, nak tengok gambar raya alif?? here they are!! gambar mak tuk, tuk ngan parents alif sekali pon ade :P


alhamdulillah, aidilfitri kali ini lebih dirasai. seronok bersalam dengan family members di pagi raya... (tersentuh hati baca entry kak teh.. syukur masih diberi peluang mengucup tangan ayah & mak, dan dapat beraya bersama hubby & alif). juga terima kasih to soy, sudi datang beraya & angkut aku berjumpa dengan nora, classmate yang dah 12 tahun tak jumpa! itulah hikmah syawal kan? boleh jumpa kawan² lama balik.. kumpul sanak saudara... syok sangat!
speaking of 'ol friend, tak sabar nak jumpa noor. also thanks to noor & shana for the raya cards. so sweet of you people :)
also had a good time meeting up with IL's relatives. punyalah beraya sakan sampai terasa kejap sangat dah start keje balik. i'm sure after this open houses invitation will fill up the following weekends. that's all for now.


14 comments:
waaa.. syoknyeee raya! alif bnyk dpt duit raya tak?
kita yg dok obersi terpaksa la raya cara obersi.. isk3..
-aie_chomeyll-
aie... kita dah takleh access awak punya efx2.. :( will follow up in ur blogspot nway
hihih duit raya alif boleh tahan la.. nak simpan asb dah esok/lusa.. takpe.. raya obersi pon at least dapat beraya kan?? :) aie masak ape??
eh eh.. kita dh tuka setting blk. sorry aritu set utk buddies je. nnt bleyh baca citer raya kita.
simpan asb? *claps for alif and mommy*
ememem.. ada 12 jenih kuih, nasi impit, kuah kacang, rendang. tapi tu sumer org lain masak.. kita tukang makan je.. ekeke!
hey!!!! i didnt know mommy alif was you. heh!
u've slim down :) and u might fine. and that is such a bright little boy u got there! im hooked now.
aie, tolong makan??? hehehe hi-5 sket! kita pon selalu ngelat tak masak :P god bless your friends-who-cooked-for-you :)
kak inn, i always frequented your blog cuma dunno what to comment- heavy topics you got there :P do keep coming yaa!
handsome nyee alif in his baju melayu!! Insya-Allah we'll be seeing both of you soon @ yaya's?
p/s : aunty farah very the impressed with mommy alif's choccie cake..aunty sibuk buat laundry & gosok baju on raya eve so no involvement in food langsung :(
aliff pakai baju merah...mummy dia pakai merah jugak kan? awat gambar family kaler hitam putih :)
selamat hari raya yer mommyalif..maaf zahir batin juger.
selamat hari raya
hensem la alif pakai baju melayu, danial pun dress up complete ngan sampin ngan songkok, hehe ayah die je yg tak nak saba je :(
tak aci gamba family tu tak clear hehe :P
mommy@home, yeahh insyaAllah will come to yaya's house :) nway baju alif tuh i yang berkenan sgt cos before this semua teluk belanga.. tuh 1st baju melayu cekak musang alif tu.
hihihi you impressed? my siblings LAGI nganga nengok i enrol in baking! tuh yg i malas pegi dapur..byk sgt dugaan (cynical remarks from them grrrr)
zan, ha'ah this year theme kaler merah gitu.. hihihi gambar family itam putih sebab my husband tu pemalu.. tu sebab i edit :P salam aidilfitri to you too!
LD, syoknyaa hero jr you nak pakai samping & songkok.. uploadlah gambar raya awak :) alif tuh prob, dia tak suka baju baru.. nangis² dia masa pakaikan baju melayu tu.. samping pon simpan je.. :( hihihi tak aci??? alahh.. kasik can la hubby kita pemalu la konon
eh kita pun nak bunga api gak
waa...alif dah pandai main bunga api!
peeking ur family photos, just to look at ur punya color theme this year...since u've mentioned urs also red kan! huhuhu.. meriah nya raya!
Alif look super handsome lah! no..no... cute is for little baby only... u already considered handsome! hehehhe...
diah.. gambar alif dan lya dah di upload dlm fp aku. tp ade prob sikit..hari nih aku smbg upload.
geram tul tgk pp alif. dpt gak cubit LIVE...ha..ha..ha..
sis lollies, bunga api dah abes... :P
edyan, i dread next raya alif dah pandai ape laahh..? he's good at exploring something new(and dangerous sometimes). superhandsome?? aminnnn (kembang kuncup mak dia) hihihi
bro arif, bukan baru balik haji laa (though i'm sure he longs to revisit) sejak dulu baju raya tuk alif mesti baju melayu, pelikat & serban, but since balik mekah, he prefers jubah with serban for solat eid ul fitri :)
ibu lya.. letak gambar lya & alif and alif sorang yang ko amik ek..yg aku amik semuaaaa blur/buruk giler. tak pon ko attach dlm mail kat aku .. tq ekk?
Post a Comment