i'll be heading to kemaman this 30th dec ( after bbq-ing in genting insyaAllah), basically to do some info gathering & planning for next binyusof's jalan².
apart from satar, otak² and kepok leko berlian that i always frequented, apa lagi yang menarik kat sana ek?
please suggest:
- makan² (halal of course) eateries
- interesting places to visit? hehehe ade ke? pantai or waterfall ke?
i searched on the net, and they recommended the followings:
- hai peng coffee & kaya charcoaled-buns
- baked crabs.. ada 2 restaurants yang diorang mention, but i have a strong feeling they are run by chinese. mphh ade sape² nak testify atau bagi tips where else to go?
we're looking for logistic arrangements jugak.. so anyone yang ada info, please share ok? preferably apartment but hotel pon takpe.. we all pernah duduk awana kijal apt but won't bother checking out other places kalau lagi best and affordable.


2 comments:
i tak familiar area kemaman ni,kalau marang or kuala terengganu pro sikit kot hihi-but i did try seafood restaurant kt situ,mmg run by chinese n the restaurant pun mmg chinese punya style but a lot of malays eat there n local ppl claim it halal,i mula2 cam tak best gak nk mkn situ sudahnya bedal jer-but kalau ada parents i, confirm diorg taknak mkn,bythe way baked crab/stuffed crab tu mmg sedap!
hi mar, tuh lah.. my husband jadi was2 plak sebab masa we all sampai memang penuh nagn cha ya nun alif tuh. heheheh terus kensel nak bedal ketam. huhuuhuh dah le ketam memag my fave.. sudahnya pegi ke pantai cik mek je belasah kepok leko sata ngan otak2. :)
but one of the kedai yg jual ketam tuh memang pasang signange kata orang islam dilarag makan disini, heheheh canner tuh?
Post a Comment